sofiegrav

300415

• 30.04.2015, 17:43

Holaaa!

Jeg er selflgelig kommet meg tilbake til Narvik for mange dager siden, men har ligget litt p latsiden her inne. Litt for motivere meg selv til en kjempe lang jobbperiode, og mest for innstille meg tilbake til hverdagen. For utenom jobb, s gr jeg mest rundt teller dager til slutten av mai, hvor nasjonaldagen skal feires i Bod og mneden skal avsluttes med festival.

S imens jeg teller ned dagene s har jeg en masse bilder fra Amsterdam jeg kan se p, her kommer (tro det eller ei...) et knippe til nok engang en bildebonanza!

Another day, another flight

• 25.04.2015, 09:52

God lrdags morgen! Beste dagen i uken uten tvil!

Vi kom hjem i gr kveld etter noe som fltes som en evighet av en hjemreise. Det frste jeg gjorde var sette meg ned med hele FIRE episoder av Paradise Hotell, min strste guilty pleasure noen sinne. Jeg forstr ikke at folk hater det programmet, spr du meg er det god humor. Srlig de siste sesongene, etter klippingen tok helt av. Deilig kunne legge seg p sofaen etter en lang reisedag og koble helt ut.

Men den utkoblingen varte ikke s lenge. P vei hjem fra Amsterdam valgte jeg bestille meg billetter hjem til Lofoten, s i skrivende stund sitter jeg alene p Bod Lufthavn og venter p flyet mitt. Jeg har bunaden min hjemme i Lofoten, s planen har hele tiden vrt f hentet den fr 17.mai, og denne helgen var den eneste jeg hadde tid. I samme slengen skal jeg hente fisk, s jeg har med meg en kjleboks. Stor bl kjleboks, som ikke akkurat gr inn i hattehyllen. Ser bare snn halveis lur ut her jeg sitter, men trster meg med at det blir mye sunn og god mat i fryseren til slutt!

Selv om enda mer flytid kansje ikke akkurat frister n, s blir det kjempe deilig komme hjem til Lofoten en tur. Vret er helt upklagelig, s jeg skal prve komme meg p en fjelltur ogs!

Ha en helt fantastisk lrdag, lots of love!

Amsterdam prt. 3

• 23.04.2015, 09:55

I gr ble en overskyet og kald dag, og det hjalp nok ikke heller p at vi begge var fyllesyke. Vi gikk ned mot Riijksmuseum og Van Gogh, men etter ha sett hvor lange kene var ga vi opp, og dro (som de harry nordmennene vi er) p Heineken Experience. Kanskje ikke s enormt lrerikt, men helt greit tidsfordriv on a cloudy day. Idag er det fortsatt overskyet og det aner meg at det er like kaldt. Vi har uansett planlagt mye god mat, og kino ikveld, og nekter la det drlige vret delegge. Vi har fortsatt ikke vrt i RedLight District, s vi m skal g oss en tur dit ogs. Ikke at interessen er s veldig stor, men det er jo absolutt noe stryke av listen over hva man har sett. S skal vi innom en Vintage butikk jeg kom over etter vi hadde vrt ute spist igr. Vi snakker en slik som bare inneholder secondhand designer vesker, og ynene mine holdt helt serist p ramle ut da jeg kikket inn igjennom butikkvinduet. Tviler for at det blir gjort noen innkjp der, men jeg bare M tilbake for se hva mer de har der inne.

Good morning from Amsterdam prt.2

• 22.04.2015, 08:40

God morgen nok engang fra Amsterdam! Jeg vet ikke hva som skjer nr jeg drar p ferie, men det virker som om uansett hvor seint jeg gr legger meg s vkner jeg tidlig dagen etterp uansett. Det positive er jo at dagen blir lengre, og hvem vil ikke ha lengre feriedager?! Uansett, Amsterdam er fantastisk og jeg vurderer ikke dra hjem p fredag. I gr hadde vi 18 grader, bl himmel og shoppingdag, og idag tenkte vi at vi skulle dra rundt p museer. Museeumsdag passer egentlig greit, for n er det overskyet ute og det ser ikke s veldig varmt ut. Forhpentligvis letter det utover dagen.

Ellers er det mye god mat, alkohol og generell bra stemning. Jeg har tatt masse bilder som dukker opp her etterhvert, for now hper jeg du liker litt stemningsbilder. Ha en fin onsdag! xx

Good morning Amsterdam!

• 21.04.2015, 07:11

God tirsdags morgen fra Amsterdam!

Vi hoppet p flyet fra Evenes rundt kl 11, og i 19-tiden var vi fremme i Amsterdam. Fort og greit, og en helt fantastisk innflyvning med tusenvis av sm og store vannkanaler! Helt nydelig! Jeg tok ikke et bilde av kanalene, s den tabben m jeg rette opp i p tur hjem..

Etter at vi ankom hotellet igr, som forvrig var helt ok og supersentralt, s dro vi for spise og drikke l. Virker som det er mye velge i rett utenfor hotellet, men er nok i veldig turistpreget. Jeg tror det blir bra at vi fr tatt oss en skikkelig sightseeing rundt her idag, s unngr vi forhpentligvis turistfellene. Alt blir s mye lettere nr man har ftt orientert seg litt! Sol og varmegrader er det ogs meldt!

Jeg skal legge inn litt bilder etterhvert s du fr se hvordan vi har det under uken her. Hurra for internett p hotellet!

S fr du ha en kjempe fin tirsdag, det skal i allefall jeg ha, mucho love xx

planning for summer

• 23.03.2015, 16:21

Goooooood mandag!

Jeg har brukt hele dagen min p kurs gjennom Hgskolen i Narvik. Deilig med litt avveklsing fra jobb egentlig, men utrolig hvor fort man vender seg av med sitte p skolebenken. Det hender jo at jeg tenker tilbake og savner den frie studenthverdagen, men hvem gjr ikke det?

Ellers s driver hodet mitt 95% av tiden tenker p hvor vi skal reise p sommerferie. Jeg har flyttet inn i feriebobblen, og nekter komme ut. Ferie skal vi jo ha uansett, sa da m jeg vell f lov til vre inne i bobblen litt til! Jeg skal jobbe hele sommeren og tar ferien min ut i september. En hel mned med ferie!! Jeg har jo flere destinasjoner som jeg kunne tenkt meg til reise til, men nsker helst en plass hvor jeg kan kombinere nye opplevelser med sol, strand og varme. Jeg kom til tenke p Cuba her om dagen og siden har jeg ikke klart legge bort tanken om denne yen. Flybillettene har jeg funnet fram til, samt steder hvor vi kan bo. Men jeg leser det at det er Hurricaneseason i september, og det skremmer meg litt. Mulig jeg er drlig p google, men jeg klarer ikke finne ut hvordan septemberen har vrt de siste rene der nede. Det jeg finner er eldre enn 2005..

S da er det store sprsmlet; Skal vi ta sjangsen, bestille billetter og hpe p godt vr, cubansk rom og karibiske strender?

short Travel recap

• 17.03.2015, 14:24

Vi hadde jo sett for oss en skikkelig pensjonistferie, og det fikk vi jo forsvidt ogs. Vi bodde p Playa Del Ingles, og der m man jo nesten vre Honr for komme inn. Vi snakker MYE gamle tyskere. Nesten ikke en eneste barnefamilie, og ungdommer eksisterte nesten ikke. S dagene gikk til leke pensjonistlivet ved bassengkanten sammen med Jo Nesb i 25 grader. Helt perfekt spr du meg. Men det er klart, noen festkvelder ble det ogs. Vi fant en uteplass som spilte hiphop, og ved regne raskt p det s har vi danset ca 10 timer i strekk de 3 dagene vi var ute. Legg p konstant Happy Hour, og du har en helaften.

Jeg blir bestandig litt deppa nr jeg kommer hjem fra ferie. Hver gang har jeg bare lyst kaste meg p neste fly til en ny plass. Heldigvis er det ikke lenge til vi reiser til Amsterdam!

Jeg har jo lovet et lite bildedryss fra ferien s here we go!

- Just give me summer all year around -

buenos das!

• 16.03.2015, 08:46

God morgen, og god morgen fra Norge!

Vi kom hjem sendt igr kveld, og var ganske slitne etter ca 14 timer med fly og reising. Utrolig godt komme hjem til L og senga mi. Hadde jeg kunne tatt med meg disse to s kunne jeg nok ha vrt i Spania i allefall 3 mneder til uten problem.

Anniken er med meg inn til Narvik, og reiser hjem til Lofoten i ettermiddag. Vi har diverse smrender vi m f gjort idag fr hun drar, hverdagen er tilbake med andre ord.

Ha en fin mandag! ♥

Granca

• 12.03.2015, 17:03

Hola!

En liten hilsen fra Gran Canaria! Vi har ikke Internett p hotellet s blir vanskelig med oppdateringer her inne, men lover et lite bildedryss s fort jeg har muligheten til det. For n fr det bli en rask mobilpost. Vi har det helt supert her nede, solen skinner og livet er fantastisk. Til n har vi for det meste ligget ved bassengkanten, foruten om en shoppingrunde og en fuktig bytur. Imorgen tenkte vi oss til Amadoresstranden, det skal bli s deilig med sand og saltvann!

Hper dere fryser hjemme i Norge ;) Mucho love! Xx

GRANCA here we go

• 09.03.2015, 14:34

Med hp om at jeg ikke jinxer noe n, s er vi alts p vei til Gran Canaria! Lrdags kveld klarte vi ikke lengre ha is i magen, og bestilte biletter med SAS fra Bod til Oslo. Det var kansje det lureste vi kunne ha gjort, for i gr kveld tikket det inn melding om at Evenes - Oslo var kansellert. N sitter vi i allefall p Gardermoen, og hvis alt gr etter planen s sitter vi p flyet til Gran Canaria litt over klokken 17.00. nsk oss god tur da! ♥

Parat vs Norwegian

• 05.03.2015, 12:53

h denne streiken fr jeg snart magesr av alts. Vi reiser p mandag med Norwegian til Gran Canaria, men n er jeg ikke like sikker p at vi kommer oss avgrde lengre. Helt sykt irriterende, siden jeg har gledet meg mye til en hel uke med sol og sommer. Har forskt finne biletter fra Evenes til Oslo med SAS, men de bilettene har forsvunnet raskere enn jeg i det hele tatt kunne forestille meg, og ikke minst s er de f bilettene som er igjen helt crazy dyre. Jeg har ikke engang orket lete frem kofferten min, for denne turen er jeg redd renner ut i sand. sj alts. Jeg har oppdatert VG sikkert 100 ganger de siste dagene, og lest de samme sakene minst like mange ganger. Det verste er nok at man ikke kan forutse hvor lenge streiken kommer til pg. Sand mellom trne, varmegrader og feriemodus ligger flere mil lengre bort enn det skulle ha gjort.

Tankene mine akkurat n er litt hper p det beste, forventer det verste.

• 24, Lofoten/Narvik ♥ Jeg startet denne bloggen i et behov for et nytt og noe mer kreativt utlp. Her vil du kunne lese om ting som interesserer, engasjerer og inspirerer meg, og forhpentligvis andre. Legg gjerne igjen en kommentar, eller send meg en mail dersom det er noe du lurer p: Sofiegrav@live.no