sofiegrav

300415

• 30.04.2015, 17:43

Holaaa!

Jeg er selfølgelig kommet meg tilbake til Narvik for mange dager siden, men har ligget litt på latsiden her inne. Litt for å motivere meg selv til en kjempe lang jobbperiode, og mest for å innstille meg tilbake til hverdagen. For utenom jobb, så går jeg mest rundt å teller dager til slutten av mai, hvor nasjonaldagen skal feires i Bodø og måneden skal avsluttes med festival.

Så imens jeg teller ned dagene så har jeg en masse bilder fra Amsterdam jeg kan se på, her kommer (tro det eller ei...) et knippe til nok engang en bildebonanza!

Another day, another flight

• 25.04.2015, 09:52

God lørdags morgen! Beste dagen i uken uten tvil!

Vi kom hjem i går kveld etter noe som føltes som en evighet av en hjemreise. Det første jeg gjorde var å sette meg ned med hele FIRE episoder av Paradise Hotell, min største guilty pleasure noen sinne. Jeg forstår ikke at folk hater det programmet, spør du meg er det god humor. Særlig de siste sesongene, etter klippingen tok helt av. Deilig å kunne legge seg på sofaen etter en lang reisedag og koble helt ut.

Men den utkoblingen varte ikke så lenge. På vei hjem fra Amsterdam valgte jeg å bestille meg billetter hjem til Lofoten, så i skrivende stund sitter jeg alene på Bodø Lufthavn og venter på flyet mitt. Jeg har bunaden min hjemme i Lofoten, så planen har hele tiden vært å få hentet den før 17.mai, og denne helgen var den eneste jeg hadde tid. I samme slengen skal jeg hente fisk, så jeg har med meg en kjøleboks. Stor blå kjøleboks, som ikke akkurat går inn i hattehyllen. Ser bare sånn halveis lur ut her jeg sitter, men trøster meg med at det blir mye sunn og god mat i fryseren til slutt!

Selv om enda mer flytid kansje ikke akkurat frister nå, så blir det kjempe deilig å komme hjem til Lofoten en tur. Været er helt upåklagelig, så jeg skal prøve å komme meg på en fjelltur også!

Ha en helt fantastisk lørdag, lots of love!

Amsterdam prt. 3

• 23.04.2015, 09:55

I går ble en overskyet og kald dag, og det hjalp nok ikke heller på at vi begge var fyllesyke. Vi gikk ned mot Riijksmuseum og Van Gogh, men etter å ha sett hvor lange køene var ga vi opp, og dro (som de harry nordmennene vi er) på Heineken Experience. Kanskje ikke så enormt lærerikt, men helt greit tidsfordriv on a cloudy day. Idag er det fortsatt overskyet og det aner meg at det er like kaldt. Vi har uansett planlagt mye god mat, og kino ikveld, og nekter å la det dårlige været ødelegge. Vi har fortsatt ikke vært i RedLight District, så vi må skal gå oss en tur dit også. Ikke at interessen er så veldig stor, men det er jo absolutt noe å stryke av listen over hva man har sett. Så skal vi innom en Vintage butikk jeg kom over etter vi hadde vært ute å spist igår. Vi snakker en slik som bare inneholder secondhand designer vesker, og øynene mine holdt helt seriøst på å ramle ut da jeg kikket inn igjennom butikkvinduet. Tviler for at det blir gjort noen innkjøp der, men jeg bare MÅ tilbake for å se hva mer de har der inne.

Good morning from Amsterdam prt.2

• 22.04.2015, 08:40

God morgen nok engang fra Amsterdam! Jeg vet ikke hva som skjer når jeg drar på ferie, men det virker som om uansett hvor seint jeg går å legger meg så våkner jeg tidlig dagen etterpå uansett. Det positive er jo at dagen blir lengre, og hvem vil ikke ha lengre feriedager?! Uansett, Amsterdam er fantastisk og jeg vurderer å ikke dra hjem på fredag. I går hadde vi 18 grader, blå himmel og shoppingdag, og idag tenkte vi at vi skulle dra rundt på museer. Museeumsdag passer egentlig greit, for nå er det overskyet ute og det ser ikke så veldig varmt ut. Forhåpentligvis letter det utover dagen.

Ellers er det mye god mat, alkohol og generell bra stemning. Jeg har tatt masse bilder som dukker opp her etterhvert, for now håper jeg du liker litt stemningsbilder. Ha en fin onsdag! xx

Good morning Amsterdam!

• 21.04.2015, 07:11

God tirsdags morgen fra Amsterdam!

Vi hoppet på flyet fra Evenes rundt kl 11, og i 19-tiden var vi fremme i Amsterdam. Fort og greit, og en helt fantastisk innflyvning med tusenvis av små og store vannkanaler! Helt nydelig! Jeg tok ikke et bilde av kanalene, så den tabben må jeg rette opp i på tur hjem..

Etter at vi ankom hotellet igår, som forøvrig var helt ok og supersentralt, så dro vi for å spise og drikke øl. Virker som det er mye å velge i rett utenfor hotellet, men er nok i veldig turistpreget. Jeg tror det blir bra at vi får tatt oss en skikkelig sightseeing rundt her idag, så unngår vi forhåpentligvis turistfellene. Alt blir så mye lettere når man har fått orientert seg litt! Sol og varmegrader er det også meldt!

Jeg skal legge inn litt bilder etterhvert så du får se hvordan vi har det under uken her. Hurra for internett på hotellet!

Så får du ha en kjempe fin tirsdag, det skal i allefall jeg ha, mucho love xx

planning for summer

• 23.03.2015, 16:21

Goooooood mandag!

Jeg har brukt hele dagen min på kurs gjennom Høgskolen i Narvik. Deilig med litt avveklsing fra jobb egentlig, men utrolig hvor fort man vender seg av med å sitte på skolebenken. Det hender jo at jeg tenker tilbake og savner den frie studenthverdagen, men hvem gjør ikke det?

Ellers så driver hodet mitt 95% av tiden å tenker på hvor vi skal reise på sommerferie. Jeg har flyttet inn i feriebobblen, og nekter å komme ut. Ferie skal vi jo ha uansett, sa da må jeg vell få lov til å være inne i bobblen litt til! Jeg skal jobbe hele sommeren og tar ferien min ut i september. En hel måned med ferie!! Jeg har jo flere destinasjoner som jeg kunne tenkt meg til å reise til, men ønsker helst en plass hvor jeg kan kombinere nye opplevelser med sol, strand og varme. Jeg kom til å tenke på Cuba her om dagen og siden har jeg ikke klart å legge bort tanken om denne øyen. Flybillettene har jeg funnet fram til, samt steder hvor vi kan bo. Men jeg leser det at det er Hurricaneseason i september, og det skremmer meg litt. Mulig jeg er dårlig på å google, men jeg klarer ikke å finne ut hvordan septemberen har vært de siste årene der nede. Det jeg finner er eldre enn 2005..

Så da er det store spørsmålet; Skal vi ta sjangsen, bestille billetter og håpe på godt vær, cubansk rom og karibiske strender?

short Travel recap

• 17.03.2015, 14:24

Vi hadde jo sett for oss en skikkelig pensjonistferie, og det fikk vi jo forsåvidt også. Vi bodde på Playa Del Ingles, og der må man jo nesten være Honør for å komme inn. Vi snakker MYE gamle tyskere. Nesten ikke en eneste barnefamilie, og ungdommer eksisterte nesten ikke. Så dagene gikk til å leke pensjonistlivet ved bassengkanten sammen med Jo Nesbø i 25 grader. Helt perfekt spør du meg. Men det er klart, noen festkvelder ble det også. Vi fant en uteplass som spilte hiphop, og ved å regne raskt på det så har vi danset ca 10 timer i strekk de 3 dagene vi var ute. Legg på konstant Happy Hour, og du har en helaften.

Jeg blir bestandig litt deppa når jeg kommer hjem fra ferie. Hver gang har jeg bare lyst å kaste meg på neste fly til en ny plass. Heldigvis er det ikke lenge til vi reiser til Amsterdam!

Jeg har jo lovet et lite bildedryss fra ferien så here we go!

- Just give me summer all year around -

buenos días!

• 16.03.2015, 08:46

God morgen, og god morgen fra Norge!

Vi kom hjem sendt igår kveld, og var ganske slitne etter ca 14 timer med fly og reising. Utrolig godt å komme hjem til L og senga mi. Hadde jeg kunne tatt med meg disse to så kunne jeg nok ha vært i Spania i allefall 3 måneder til uten problem.

Anniken er med meg inn til Narvik, og reiser hjem til Lofoten i ettermiddag. Vi har diverse småærender vi må få gjort idag før hun drar, hverdagen er tilbake med andre ord.

Ha en fin mandag! ♥

Granca

• 12.03.2015, 17:03

Hola!

En liten hilsen fra Gran Canaria! Vi har ikke Internett på hotellet så blir vanskelig med oppdateringer her inne, men lover et lite bildedryss så fort jeg har muligheten til det. For nå får det bli en rask mobilpost. Vi har det helt supert her nede, solen skinner og livet er fantastisk. Til nå har vi for det meste ligget ved bassengkanten, foruten om en shoppingrunde og en fuktig bytur. Imorgen tenkte vi oss til Amadoresstranden, det skal bli så deilig med sand og saltvann!

Håper dere fryser hjemme i Norge ;) Mucho love! Xx

GRANCA here we go

• 09.03.2015, 14:34

Med håp om at jeg ikke jinxer noe nå, så er vi altså på vei til Gran Canaria! Lørdags kveld klarte vi ikke lengre å ha is i magen, og bestilte biletter med SAS fra Bodø til Oslo. Det var kansje det lureste vi kunne ha gjort, for i går kveld tikket det inn melding om at Evenes - Oslo var kansellert. Nå sitter vi i allefall på Gardermoen, og hvis alt går etter planen så sitter vi på flyet til Gran Canaria litt over klokken 17.00. Ønsk oss god tur da! ♥

Parat vs Norwegian

• 05.03.2015, 12:53

Ååh denne streiken får jeg snart magesår av altså. Vi reiser på mandag med Norwegian til Gran Canaria, men nå er jeg ikke like sikker på at vi kommer oss avgårde lengre. Helt sykt irriterende, siden jeg har gledet meg mye til en hel uke med sol og sommer. Har forsøkt å finne biletter fra Evenes til Oslo med SAS, men de bilettene har forsvunnet raskere enn jeg i det hele tatt kunne forestille meg, og ikke minst så er de få bilettene som er igjen helt crazy dyre. Jeg har ikke engang orket å lete frem kofferten min, for denne turen er jeg redd renner ut i sand. Æsj altså. Jeg har oppdatert VG sikkert 100 ganger de siste dagene, og lest de samme sakene minst like mange ganger. Det verste er nok at man ikke kan forutse hvor lenge streiken kommer til å pågå. Sand mellom tærne, varmegrader og feriemodus ligger flere mil lengre bort enn det skulle ha gjort.

Tankene mine akkurat nå er litt håper på det beste, forventer det verste.

• 24, Lofoten/Narvik ♥ Jeg startet denne bloggen i et behov for et nytt og noe mer kreativt utløp. Her vil du kunne lese om ting som interesserer, engasjerer og inspirerer meg, og forhåpentligvis andre. Legg gjerne igjen en kommentar, eller send meg en mail dersom det er noe du lurer på: Sofiegrav@live.no